هزینه ترخیص کالا از گمرک چه زمانی محاسبه می شود؟

image

هزینه ترخیص کالا از گمرک چه زمانی محاسبه می شود؟

 هزینه ترخیص کالا از گمرک معمولا شامل هزینه های مختلفی از ورود کالا تا خروج ان از گمرک می باشد که بهتر است پیش از آغاز فعالیت های تجاری و امور بازرگانی کسب و کار خود آن را محاسبه نموده و نسبت به پرداخت آن برنامه ریزی های اقتصادی خود را داشته باشید.

 
وقتی شما به عنوان یک تاجر یا بازرگانان تصمیم می گیرید از واردات کالاهای خارجی در سرمایه گذاری ها و فعالیت های تجاری خود استفاده کنید، حتما باید سرمایه ها و هزینه های گوناگون فعالیت خود را بررسی نمایید تا در زمان پرداخت هزینه ها با مشکلات گوناگونی مواجه نشوید. هزینه های ترخیص کالا از گمرک در واقع هزینه هایی است که شما باید طی روندهای اداری امور گمرکی به اداره گمرک پرداخت نمایید.
 
 بنابراین هزینه ترخیص کالا از گمرک را با سایر هزینه های واردات کالا اشتباه نگیرید و توجه داشته باشید که این هزینه ها توسط اداره گمرک دریافت شده و مربوط به نهاد گمرکی کل کشور می باشد، یعنی شما در پرداخت هزینه های گمرکی با یک ارگان دولتی مواجه هستید، پس لازم است که نسبت به پرداخت هزینه ترخیص کالا از گمرک برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.
 
هزینه های ترخیص کالا از گمرک همانطور که اشاره شد مربوط به هزینه هایی است که شما طی پروسه های اداری و تشریفات خاص گمرکی به اداره گمرک یا نهاد گمرکی کشور پرداخت می کنید. این هزینه ها معمولا هزینه های بارگیری، تخلیه کالاها، باربری، انبارداری گمرک، حقوق ورودی گمرک، مالیات های ورودی کالاهای خارجی، صفافی، تعرفه آزمایشگاهی، کارشناسی کالا و … را شامل می شوند و با توجه به قوانین و مقررات کشور این هزینه ها در تمامی گمرکات کشور به صورت یکسان محاسبه شده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
 
بنابراین بهترین زمان در محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک، زمانی است که کالاهای شما هنوز به گمرک کشور وارد نشده اند یا بهترین زمان، زمانی است که شما به تازگی فعالیت تجاری خود را آغاز نموده اید و در همان مراحل خرید و سفارش کالا هستید. در این موقعیت شما می توانید هزینه های ترخیص کالا از گمرکات کشور را با توجه به تعرفه های گمرکی ارائه شده و سایر هزینه ها بررسی نموده و مبلغ تعیین شده توسط نهاد گمرکی را پیش از ورود کالاهایتان به کشور کنار بگذارید تا در زمان ترخیص کالاها با کمبود سرمایه و جریمه های عدم ترخیص به موقع کالاها که می توانند هزینه های شما را افزایش دهند، مواجه نشوید.